Cynthia in Engeland

Sightseeing in London!

Hello everyone,

Cynthia is back for a new update from London;)

Excuses voor de late update van mijn blog, maar het is hier zo hectisch dat ik er nauwelijks aan toe kom. Ik hoor mijn moeder elke dag zeggen als ik iets meegemaakt heb, “wat leuk, schrijf het in je blog, niet vergeten hè!” ;) Hier eindelijk een nieuw verhaal, maar gelijk een hele lange;)

Op vrijdagochtend (bijna twee weken geleden alweer) heb ik het inderdaad gewaagd om alleen met de trein en tube te reizen. Het is hartstikke makkelijk, wel erg druk, warm en benauwd in de metro en metrostation, maar dat maakt niets uit. Ik ben naar Oxford- en Regentstreet geweest, jemig wat is dat groot zeg. Een keer raden welke winkel ik het eerst naar binnen ben gegaan? Nou dat is een makkie, de H&M natuurlijk haha. Iedere keer als ik in een ander land ben, dan denk ik weer: “Cynthia, moet je nou weer de H&M in en alleen maar thuis komen met H&M tassen. Sorry, guilty again!;) Oxfordstreet is niet alleen heel groot maar ook heel druk, voelde me soms net een sardientje in een blikje. Ik ben o.a. naar de grote warenhuizen Debenhams en Selfridges geweest.

De dag erna op zaterdag ben ik uiteraard weer naar een “shopping area” geweest, High Street Kensington. Ik vind dit leuker, het is kleiner en meer te overzien. Ik zag een restaurant, met de naam “My old Dutch pancake house”, zo grappig als je in London bent en bitterballen, kaasballen en pannenkoeken op het menu ziet staan. Zo voel ik me helemaal niet ver van huis. Als ik heimwee heb, dan ga ik wel daar naar toe;)

Vorige week zondag had ik afgesproken met Brianna (Australische), Fabiana (Italiaanse), Adam (Roemeen) en Julia (Estse) op Victoria Station. Onderweg had ik afgesproken met Nurdan (Duitse). We zijn vervolgens naar de Big Ben, Westminster Abbey, London Eye, Trafalgar Square (waar ook een beeld staat, waar ze de dagen tot de Olympische Spelen in London aftellen), Buckingham Palace, Green Park, China Town en Piccadilly Circus geweest. Samen met Brianna heb ik nog op het Trafalgar Square een dansje gewaagd. Lachen joh, het begon als een grap, maar vervolgens deden we mee aan een act en iedereen keek naar ons! Ik vond het wel grappig dat een paar van ons bij de Big Ben en Buckingham Palace lichtelijk teleurgesteld waren, omdat ze dachten dat het groter was haha. Het is leuk om andere au pairs te ontmoeten, want ze weten precies wat je doormaakt en het is leuk om met anderen de stad te verkennen.

De maandag erop hadden de kinderen een “inset day”, een vrije dag zodat de leraren kunnen bijscholen. Het weer was prachtig, dus de keuze was snel gemaakt om de grote “paddling pool” in de tuin op te blazen en vol te gooien met water. We hebben snel boodschappen gedaan en waterballonnen gekocht. Het was snikheet en het koude water tijdens het watergevecht was meer dan welkom. Het was de bedoeling dat we naar “Chessington”, een pretpark zouden gaan, maar de kinderen vonden dit veel leuker. De kinderen waren door het dolle heen en hebben heel de middag plezier gehad in de tuin. Wat grappig, want nu was ik alleen 2 pond kwijt voor de waterballonnen in plaats van 100 pond voor dure pretpark tickets.

Afgelopen woensdag ben ik naar King’s Road geweest om te winkelen. Het is één grote winkelstraat met voornamelijk dure winkels, het heeft wel iets weg van de P.C. Hooftstraat. Ik vond het veel te duur en ben er alleen doorheen gelopen. Heen was ik met de trein en bus gegaan. Toen ik naar huis wilde, zag ik dat er een bus naar Putney High Street ging. Ik dacht, leuk ik neem de bus wel (duurt langer), zodat ik wat meer van de stad kan zien. Helaas kwam daar weinig van terecht, want binnen een minuut was ik in slaap gevallen. Ik schrok wakker toen de buschauffeur omriep, laatste halte Putney Bridge, iedereen wordt verzocht om uit te stappen. Gelukkig dat de eindhalte ergens in Putney was anders had het nog verkeerd kunnen aflopen haha. Ik kreeg gelijk een flashback naar 14 jaar geleden, toen ik met mijn ouders in Londen was en mijn moeder zei: “kijk eens Cynthia wat een mooi gebouw hè” en ik schaamteloos in slaap was gevallen in de dubbeldekkerbus;). Het is ook altijd hetzelfde liedje met mij haha;) Woensdagavond was mijn babysit avond en we hebben gezellig met z’n vieren op de bank een film gekeken met koekjes en warme chocolademelk met marshmallows.

De volgende dag waren de scholen “on strike” en had ik de kinderen weer heel de dag. We hebben cupcakes en verse “lemonade” van citroenen gemaakt. De kinderen mochten ieder iets uitzoeken in de supermarkt, waarmee ze hun cupcakes wilden versieren. De middag was heel gezellig, maar het is niet te geloven hoeveel rommel de kinderen kunnen produceren;).

Vrijdag ben ik wederom naar Oxford- en Regentstreet geweest, maar ditmaal ben ik door een andere gedeelte gelopen. Het is zo groot, dat je meerdere dagen nodig hebt om alle winkels te kunnen bekijken. Ik vind het geen probleem, want ik ben dol op shoppen hahaha!

Zaterdag ben ik eerst met Fabiana en Nurdan naar het British Museum geweest. Bijna alle musea in London zijn gratis, wel handig als je au pair bent en weinig te besteden hebt. Het is heel groot en heb nog geen eens de helft kunnen zien. Ik ga snel weer terug om de rest te bekijken. Vanuit het British Museum zijn we naar Notting Hill gegaan, omdat we de beroemde blauwe deur van de film “Notting Hill” met Julia Roberts en Hugh Grant en de Portobello Market wilden zien. We hadden daar met Melinda (Hongaarse) afgesproken, want zij kon pas afspreken na drie uur. Ik had haar een sms gestuurd, dat we onderweg waren naar Notting Hill en net van het British Museum kwamen en we elkaar daar konden treffen. Ze had mijn sms verkeerd geïnterpreteerd en stond voor het British Museum, terwijl we in de Starbucks op haar aan het wachten waren in Nottinghill. We zijn gelijk met de tube naar Oxfordstreet gegaan (een stop ongeveer tussen het British Museum en Notting Hill) om haar te ontmoeten. Jammer, want hierdoor hebben we helemaal niets van Notting Hill gezien, maar volgende keer een nieuwe kans. We zijn in het wilde weg een kant opgelopen, waardoor we verdwaald waren. We kwamen een aardige man tegen, die ons de weg wees en aangaf dat er een Gay Pride Parade gaande was in Piccadilly Circus. We hebben snel de tube gepakt naar Piccadilly en eenmaal aangekomen wisten we niet wat we zagen. Allemaal mannen verkleed en helemaal uit hun dak aan het gaan. Het viel me op dat er meer homo’s dan lesbiennes rondliepen. Het was onwijs gezellig en heb met veel homo’s gekletst en gedanst. Helaas kwam er abrupt een einde aan het feest, nadat ik zo slim was geweest om met mijn voet in het glas te staan. Technisch, was het niet mijn schuld, want ik werd geduwd, maar mijn slippers hielpen ook niet echt mee met de veiligheid. Een homo ging helemaal uit z’n dak toen hij mijn hevig bloedende voet zag. Hij zei dat ik maar ergens anders moest gaan staan, omdat dit niet de juiste plek was voor een ambulance. Ik heb er hem van weten te overtuigen dat ik helemaal geen ambulance nodig had en na een geïmproviseerd verband van tissues en een haarelastiek zijn we maar weg gegaan. Hoe bedoel je homo’s zijn dramaqueens;)

Zondag zijn Fabiana, Nurdan en ik naar Greenwich geweest. Voor de mensen die het niet weten, hieronder wat uitleg over Greenwich (gepikt van wikipedia haha):

“Greenwich vormt het nulpunt van het systeem om de lengtepositie op het graadnet van de aarde aan te duiden. In dat systeem bevindt Greenwich zich op de nulmeridiaan. Greenwich is ook de plaats waaraan de tijdstandaard is afgesproken: als de zon dáár op het hoogste punt staat (in het zuiden), dan is het 12 uur lokale tijd. Dit is later aangeduid als Greenwich Mean Time, oftewel GMT.”

Cool hè! Ik heb natuurlijk op de nulmeridiaan gestaan wat zich bevindt in de “Royal Observatory”. Ook zijn we naar het National Maritime Museum geweest. Greenwich staat ook bekend om zijn parken en we hebben heerlijk uitgerust in een park.

Vandaag ben ik met de bus naar Harrods geweest! Wow, wat is dat warenhuis chique en groot zeg. Het heeft vijf verdiepingen en je verdwaalt constant! Helaas was alles ook erg duur, maar ik heb een aantal souvenirtjes voor jullie gekocht;) Ik heb ook een heerlijke Tom Yam Kung soep gegeten, omdat ik het wel leuk vond om in de Harrods te eten. Wat heeft het me gekost? 8,40 pond!!!! Voor een beetje water met een blaadje koriander en 3 garnalen! Ppffhh… ach, het smaakte goed en ik kan nu zeggen dat ik ooit in de Harrods gegeten heb;) Ben trouwens ook naar de toilet geweest, waar ik één pond heb betaald!!!

Dit was het weer! Tot de volgende keer!

Dikke kusjes,

Cynthia

Reacties

Reacties

Mams

Eindelijk de blog is klaar....wat een lang verhaal....leuk om te lezen wat je allemaal meegemaakt hebt in Londen...ook leuke foto's...benieuwd naar het nieuwe verhaal...kan niet wachten..wil alles weten haha...heel veel plezier en genieten...veel liefs en kusjes xxxxxx

Nadine

Hoi Cynthia,

Leuk om iets van je te lezen en dat het zo goed met je gaat!

Geniet er nog van!

Groetjes,

Nadine
Travel Active

Irma

Hee Cynthia!
Wat leuk om te lezen wat je allemaal beleeft! Geniet ervan daar en hou on sop de hoogte!

Liefs Irma

tante Maudy

Hi Cyn! Wat leuk om te lezen. Het doet me denken aan mijn tijd toen ik in Londen was. Wij hebben de stad verschillende malen bezocht omdat het zo groot is. Ben ook op de plaatsen geweest waar je bent geweest. Leuk hoor, sweet memories voor mij. Geniet maar flink en kijk uit naar je volgende belevenissen. xxx t. M.

Pap

Hi Cyn,

Leuk verhaal zeg, Moet zeggen dat die Drag Queens zo mee kunnen doen aan het Carnaval in Aalst. Alleen in Aalst weet je waar je aan toen bent, in London zal ik mij wat minder op mijn gemak voelen. Maar goed als zij echt aan mij zitten sla ik met mijn sjakosj (handtas).
Doe maar veel ervaring op en verken maar goed, dan kan je ons in augustus een interessant top weekend bezorgen. Ik kijk er naar uit.

Lisa

Cynnieeee!

Heel leuk om te lezen allemaal!
Geen gebrek aan shopmogelijkheden lees ik;)
Kijk uit naar je volgende blog!

Kussie

Irma

Hoogste tijd voor een update;-)!

XXX

maudy

Hallo Cynthia,
Dank voor je lieve kaart die ik ontvangen heb via de post. Wat leuk dat je al een echte Londenaar bent geworden en nog steeds geniet van alles om je heen. Ik kon al afleiden uit je verhalen dat je gastouders heel aardige mensen zijn. Ik ben blij voor je.

Zoals Irma boven schrijft zijn wij benieuwd naar een update verhaal van je. Maar ik neem aan dat je daar voorlopig nog geen tijd voor hebt. Maar ik kijk uit naar je nieuwe verhalen.

Veel liefs en groeten van tante Maud.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active