Cynthia in Engeland

My first days in London!

Lieve allemaal,

CYNTHIA IS IN LONDON!

Het was een hectische avond voor mijn vertrek naar Londen. Tante Sri, Daisy, Stef, Baba en Ame kwamen even langs om gedag te zeggen en Nikki bleef slapen om mij de volgende dag naar het vliegveld te brengen. Ik moest nog heel mijn koffer inpakken, want ik wilde te veel meenemen, zodat ik overgewicht had. Gelukkig heeft Nikki mij geholpen met een selectie te maken wat wel en niet noodzakelijk was.

Donderdagochtend ben ik weggebracht door pap, mam en Nikki. Pap moest gelijk naar werk, dus heeft mij alleen snel afgezet en Nikki en mam hebben mij uitgezwaaid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn belofte niet hebben kunnen waarmaken, want ik heb een paar seconden hard gebruld, maar het was snel weer over;)

De vlucht is goed gegaan en duurde precies een uur. Ik ben weg gegaan om 10.55 en aangekomen om 10.55, grappig hè! Mijn “hostdad” Paul heeft mij opgehaald op Gatwick Airport en daarna zijn we naar huis gereden. Ik kreeg een warm welkom in Londen, want de regen kwam met bakken naar beneden, typisch Engeland hè!

Ik ben samen met Paul lopend de buurt gaan verkennen en daarna hebben we geluncht bij een “Costa” (is een soort Starbucks). Om drie uur hebben we de kinderen opgehaald van school (ongeveer 100 meter van ons huis). Het was heel grappig om de kinderen in uniform te zien, dat zijn we helemaal niet gewend hier. Volgens Paul gaan de kinderen van de Deputy Prime Minister (onder de Prime Minister van de UK) ook naar deze school en komt hij paar keer per week de kinderen naar school brengen met een aantal security guards mee. Ik weet niet wie hij is, maar vind het wel grappig om een keer mee te maken haha.

Na school zijn we gelijk Cleo (de middelste) gaan brengen naar haar “tutor”, want ze heeft elke donderdagmiddag bijles. Na bijles hebben Paul en ik, Isabel en Cleo naar ballet gebracht en Freddie naar beavers (scouting). En na anderhalf uur ook weer opgehaald. En dit is niet alleen op de donderdag, nee de kinderen hebben elke dag verschillende activiteiten! Zo gaan ze ook naar zwemles, art (handvaardigheid), guides (Isabel’s scouting), tennis, schaakclub, brownies (Cleo’s scouting) en komt er elke week iemand langs voor piano. Ik weet nog niet precies hoe ik dit ga doen, maar dit wordt elke dagen hollen voor mij haha.

Vrijdagochtend ben ik met Paul boodschappen gaan doen bij de “Waitrose” en zoals jullie al weten ben ik gek op supermarkten, dus ik ga er morgen weer naartoe en zal er denk ik uren in vertoeven om alles te bekijken;)

Daarna zijn we naar het park gereden en heb ik het stuur overgenomen. In het reusachtige park heb ik kunnen oefenen en vervolgens ben ik naar huis gereden. Ik had verteld dat ik rijles zou krijgen, maar dat ging niet door omdat het dubbel geboekt was, maar ik verwacht niet teveel problemen, want het ging erg goed! London is echt heel druk om te rijden, drukker dan in Nederland, maar ik moet gewoon flink oefenen. OMG, zoals sommige van jullie al weten ben ik slecht in file parkeren, nou ik zal jullie wat vertellen in onze straat moet je file parkeren en het is er zo vol dat er alleen maar kleine gaatjes zijn. Dit wordt echt peentjes zweten voor mij. Dat wordt veel in en uitsteken, maar misschien ook wel een goede les voor me.

Zaterdagochtend zijn we met de familie en drie vriendinnetjes (Lauren F, Lauren C en Grace) van Cleo naar het weekendhuis gegaan om de verjaardag van Cleo te vieren. Hun weekendhuis is ergens in de Cotswolds in de Lower Mill Estate. Als eerst hebben we zelf pizza’s gemaakt en daarna zijn we naar een meer gereden omdat Paul en Anna voor een uur een bananenboot en ufo hadden afgehuurd. Daar heb ik het neefje en drie nichtjes (Billy, Florence, Tabitha en Alice) van de kinderen ontmoet. Alle kinderen (inclusief ik) werden in een wetsuit gehesen en daarna was het tijd om te gaan. Het was echt super leuk en de kinderen bleven er maar afvallen, zo grappig! Aan het eind was het minder grappig, want ondanks de wetsuit begon iedereen het heel koud te krijgen (sommige van hen begonnen zelfs blauw te worden haha). S’avonds hebben we avond gegeten en daarna gezongen voor Cleo en taart gegeten. Grappig dat ze in Engeland eerst de kaarsjes gaan uitblazen en vervolgens pas gaan zingen. Daarna kwam mijn nagellak kit tevoorschijn en heb ik de nagels van alle meisjes gelakt en bestempeld, ze waren er helemaal lyrisch over. En als laatst hebben de meisjes, Freddie en ik een film gekeken en gezichtmaskers opgedaan.

Zondagochtend zijn de kinderen gaan kajakken (ze hebben er 2) en om half een s’middags zijn we naar “The Old Boathouse” gegaan om te lunchen. Daarna was het tijd om naar huis te gaan en hebben we alle kinderen thuis afgezet.

Morgen gaat Paul naar Wimbledon (dichtbij van hier) voor de 1e dag van het toernooi en dinsdag begint hij aan zijn nieuwe baan. Dus vanaf morgen ga ik het erg druk krijgen, omdat ik alles zelf moet gaan doen. Morgen sta ik op om 6.45 en om 7.15 moet ik de kinderen wakker maken, klaar maken voor school, eten geven en naar school brengen. Ik ga nu gelijk slapen, want ik ben exhausted! Excuses voor mijn lange blog, maar ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.

Tot de volgende keer! Greetings from Putney, London!

Kusjes,

Cynthia

Reacties

Reacties

Stef

Hey Cynth, leuk om te horen dat het goed gaat, maar je gaat het zo te horen wel druk krijgen daar! Ik wil foto's zien!!

Nitraat

Fijn om te lezen dat alles zo goed gaat!
Nou vraag ik mij af... zien die ouders hun kinderen weleens doordeweeks?

Succes mop en spreek je snel weer

XXX love

Mams

Nu heb je nog vakantie gevoel maar vanaf dinsdag is hard werken...3 kinderen overal naar toe brengen...maar het zal je wel lukken hoor...hopelijk ben je afgevalen na 3 maanden verblijf in Londen door veel te hollen haha...niet vergeten ook te genieten van nieuwe ervaring...veel liefs en kusjes..mama

Pap

Ging Top!! dat Skypen, zeg

jesse

Dat klinkt erg vermoeiend! Kan je in de supermarkt gelijk een treedje redbull inslaan:) veel succes en plezier!

Resh

Hai Cyn,

Wat een super leuk weekend heb je al achter de rug!!
Succes de komende weken ;)

XO

suus

hey cynthia,
zo te horen klikt het goed met de familie!
en met dat parkeren gaat helemaal goed komen joh...oefening baart kunst!
veel plezier daar!
grtjs.suus

Lisa

Cynnnnnnn klinkt echt super leuk!!! Wacht met smart op je volgende verslag! Liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active